فاطیما باستانی

Fatimah bastani

فاطیما باستانی

Fatimah bastani

این رنگ عوض کردن های گاه و بی گاه تا کی؟‍!

تمام شورو شوق جوونی ام ماههاست که در میان کاغذ بازی های اداری گمشده.فکر و ایده انجام کارهای فرهنگی و هنری با امید حمایت پیشرفت فرهنگ شهروندی فقط شعاری شده  خوش خط و خال که هر باربا  عوض شدن  مدیریت های سازمان های فرهنگی و هنری سالهاست که رنگ عوض می کند و تا بیایی به یک رنگ خو بگیری رنگ می بازه و تو هم باید رنگ عوض کنی.گاهی نرم و خوش زبان گاهی تند و آتشین وقتی سیاسی و فرهنگی و زمانی مذهبی وتویی که باید انگیره ات را کف دست بگیری به دنبال دلت.

اما این رنگ عوض کردن های گاه و بی گاه  تا کی؟‍!

سمن به سازمان غیر دولتی،غیر اعنتفاعی،و غیر سیاسی گفته میشه که با رشد سازمان ملی جوانان شکل گرفت و بهونه ای کوچیک

 برای امتحان توانایی افراد توی عرصه های فرهنگی و هنری و غیره .با بالا رفتن سن و خارج شن از دوران جوانی و پا گداشتن در 30سالگی خواه ناخواه ثبت سمن در استانداری برای مجوز فعالیت امری بدیهی میشه که.اما...روال کند ثبت نام 2هفته،ثبت اساسنامه تائید و جلسه تائیدیه صلاحیت تقریبا 6 ماه اخرین پل این  خان در انتظار جلسه با استاندار یا معاون تقریبا 6 ماه دیگه.

 یکسالی است که تو صف این روال کند اداری و راه پله های استانداری  ایدههای و افکار نو ام کهنه و قدیمی میشند و افکار جدیدی جای اون رو میگیرند. دل خوش روزی هستم که برای انجام تموم اون کارهای که نیاز به مجوز دارند انرژی و انگیزه ای مونده باشه.و از تموم مدیریهای امروز و دیروز استان که با چند رزومه کاری همین جوان های پشت درهای بسته ارتقاء رتبه گرفتن و از بندر که نه از استان به جاهای دیگه رفته و پیشرفت کردند می پرسم شاید پشت اون میزهای چوبی براق قهوهای رنگ و 5فضای 200متری دفتر کارهای جدیدیشون به سوالات من جواب بدند:

1-چرا استان هرمزگان از نظر فرهنگی و هنری رشد کند و لاکپشتی داره؟

2-چرا صدور مجوز های جدید منوط به ارائه گزارش کار سمن های قبلی شده در حالی که از نظرنوع فعالیت در راستای هم نیستند؟

3-چرا خانه شهریاران جوان بندرعباس که دومین خانه در کشور است با فضای و امکانات مناسب خیلی کند و بی روح به فعالیت خودش ادامه میده؟

4-چرا با  عوض کردن مدام مدیریت  سازمان های فرهنگی –هنری  باعث عقب افتادن برنامه های فرهنگی میشن و ما همیشه از قافله عقبیم؟

5-چرا درهای بسته روسا برای برنامه های فرهنگی –هنری هیچ وقت باز نمیشه؟

6-استاندار که به اشتغال زنان اعتقادی نداره چرا 60 درصد کارمندهای استانداری خانم ها هستند؟

7-چرا ثبت یک سمن در استانداری باید یک روال کند یک ساله داشته باشه؟

8-چرا نوشتن یک نامه از طبقه اول به طبقه دوم استانداری 4 ماه باید طول بکشه؟

9-آیا استاندار هیچ وقت ساعت 9 صبح به دفترهای بزرگ و کوچیک  محل کارش سر میزنه و شاهد خوردن کله پاچه کارمندهاش باشه و ارباب رجوع در انتظار؟

10-اصلا و عمر ووقت و هزینه یک جوان مشتاق برای انجام دادن کارهای فرهنگی  گم شده توی کاغذ بازی های اداری توی شهر ما چند می ارزه؟کسی هست جواب بده؟!

وهزاران سوال بی جواب دیگه که بعد از گذشت نصف سال همچنان بی جواب مونده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد